První zkušenosti s Castle Phoenix ICE

8. května 2010 v 20:44 | Mipo |  Ostatní heli
Mé první zkušenosti s Castle Phoenix ICE

Včera jsem měl tu možnost krátce odzkoušet CC ICE 75, tak jen pár poznatků z prvotní instalace a nastavení.

  • První co mě zaujalo byl opravdu hodně tenký kabel do RX, na to že regulátor má 5A BEC opravdu nic moc. Podezření se potvrdilo po zapojení elektroniky, BEC nezvládl již kombinaci 3x digi servo + vstabi a při prudším pohybu všech serv docházelo k resetu systému.
    poznatek první, BEC je nepoužitelný a je nutno použít externí, například CASTLE BEC PRO 
  • Pro programování regulátoru je k dispozici celkem pěkný program do PC, ovšem aby bylo možno regulátor připojit, je nutno dokoupit CASTLE LINK interface. Regulátor obsahuje také vlastní vestavěné měření, je tedy možno hrabat se v různých grafech bez dalších udělátek, což určitě v kombinaci s možnostmi nastavení regulátoru potěší všechny ladiče.
    poznatek druhý, bez CASTLE LINKu ani ránu 
  • Po základním nastavení regulátoru následovalo celkové zapojení elektroinstalace a zkouška roztočení. Regulátor začal příkladně roztáčet motor, ovšem po opětovném stažení plynu se motor nevypnul!  Pomohlo až vypnutí "natvrdo" rozpojením konektorů. Následovala několikanásobná kontrola nastavení všeho co nastavit jde, ovšem bez výsledu. Pomoc byla nakonec jednoduchá, stačilo mírně zvětšit ATV kanálu plynu, nic zvláštního, jen nechápu proč regulátor nehlásí chybu od začátku, ale bez větších výčitek začne nevratně točit motorem :-(
    poznatek třetí, pozor na roztočení pohonu bez možnosti vypnutí.
  • Nastavení parametrů regulátoru (parametry motoru,  governoru, accu,…) byly nastaveny v podstatě všechny na doporučené hodnoty, tak hurá do vzduchu. Roztáčení motoru je příkladné, náběh do otáček také. Co mě překvapilo bylo to, že regulátor nejdříve roztočil motor do vyšší otáček a pak až ubral na nastavenou hodnotu governoru. Ale budiž, v podstatě o nic nejde. Jde se do vzduchu, vše vypadá ok, při visu, pomalém přesouvání a letu otáčky drží, ovšem při větším odlehčení je slyšitelné přetáčení pohonu, při prudším přidání opět ubrání. No zatím nic moc, bude to chtít nějaké to "laděníčko"…
    poznatek čtvrtý, governor v základním nastavení nefunguje ideálně 
  • Pro vyčítání dat z regulátoru a jeho nastavení je nutné připojení k PC pomocí CASTLE LINKu přes kabel vedoucí do RX, pokud máte konektory RX špatně přístupné, doporučuji zpřístupnit, bude to potřeba.
    poznatek pátý, přístup ke konektoru do RX nutný

Pro jistotu dodávám že se vše týká jednoho konkrétního případu kombinace použitých komponent, nastavení a konstelace hvězd :-)
Je možné že v jiných případech může být vše jinak.

Na závěr si neodpustím malé zamyšlení nad drahými Kontronik regulátory:

Přibližné ceny:

ICE 75 - 2500 Kč (ICE 80 HV 4100 Kč)
CASTLE LINK - 600 Kč
CASTLE BEC PRO - 1000 Kč
celkem LV verze (do 8S) - 4100 Kč
celkem HV verze (nad 8S) - 5700 Kč

JIVE 80 LV - 6000 Kč
JIVE 80 HV - 8000 Kč
celkem LV verze (do 6S) - 6000 Kč
celkem HV verze (nad 6S) - 8000 Kč

Rozdíl je tedy kolem 2000 Kč, což není zase tak moc, uvážíme-li funkčnost JIVE regulátorů :-)
(ceny jsou převzaty od prodejců Helimania a Hořejší model, jinde mohou samozřejmě být odlišné)

Používání regulátoru Kontronik v heli:

1, vybalím z krabičky, připájím konektory, ….
2, programování - nastavení HELI mode a LIPO mode pomocí TX, není potřeba žádný doplněk
3, nastavení křivek v TX
4, testovací let, doladění křivek v TX dle požadovaných otáček rotoru
5, létání, létání, létání

Používání regulátoru CC ICE v heli:

1, vybalím z krabičky, připájím konektory, ….
2, programování - nastavení desítek parametrů pomocí PC, potřebný USB interface
3, nastavení křivek v TX
4, testovací let
5, programování - úprava parametrů pomocí PC
6, testovací let
7, programování - úprava parametrů pomocí PC
8, testovací let
9, programování - úprava parametrů pomocí PC
10, testovací let
11, nadšení z výsledků nastavování
12, testovací let
13, dolétal kolega s Kontronikem - flustrace z nastavení regulátoru
14, programování - úprava parametrů pomocí PC
15, testovací let
16, programování - úprava parametrů pomocí PC
17, testovací let
…..

Výběr nechávám na vás, já mám jasno :-)

PS: Jelikož jsem částečně také nastavovací hračička, asi si CC ICE pořídím na delší dobu a budu si hrát, věřím že výsledek bude dobrý, nicméně pokud chcete létat bez starostí, mé doporučení je jasné…
 

1 člověk ohodnotil tento článek.

Anketa

Jakou značku regulátoru používáte v heli?

Kontronik 43.6% (24)
Castle 20% (11)
Jeti 3.6% (2)
"Original" setový od výrobce modelu 27.3% (15)
Jiný 5.5% (3)

Komentáře

1 Petr Petr | 18. května 2010 v 10:07 | Reagovat

Ahoj Mílo,
regulátory ICE 75 létám ve dvouch Sniperech V2, jak v pádlové verzi, tak i bezpádlové s V-Stabi. V obouch případech s digitálními servy, BEC funguje bez jakých koliv problémů. Pokud používáš tento regulátor ve větším vrtulníku třídy 600, je dosti pravděpodobné, že digitály o standartní velikosti 40x20mm budou mít větší odběr a 5A nestačí. K poznatku třetímu: Musím s tebou souhlasit i já na všech Castlech co používám (2x75ICE, 1x 110HV, 1x 75ICE HV,) musím mít ATV o 5% přidané do mínusu, aby mi regulátor při stažení plynu uplně vypnul. Tento jev je v kombinaci s Futabou, nikoliv s Graupnerem, ostatní výrobce vysilačů nemám vyzkoušené. K poznatku čtvrtému: zde stebou moc nesouhlasím, to že ti governor reguluje špatně a ubírá v zátěži je závislé především na převodovém poměru a kam až se dostaneš s křivkou. Pokud máš křivku na 20%,(jak jsem byl informovám při tvém testu)tak ti nebude regulovat žádný Governor bez ubírání(ale to zrovna tobě asi nemusím psát)je třeba použít menší pastorek a jít s křivkou k 50% na horní hranici Governoru. Souhlasím stebou také v tom, že při roztáčení rotoru, regulátor roztočí rotor více a následně hned ubere na požadovanou hodnutu governoru. Přepínání mezi jednotlivými plyny, je pak okamžité bez jaké koliv prodlevy. U žádného regulátoru CC co vlastním, jsem nedělal více nastavení než dvě maximálně tři, tak že tvůj výčet 17 kroků považuji, za velmi přitažený za vlasy :-) Za velkou výhodu u verzí ICE považuji výčet dat v podobě křivek po letu.(pokles napětí,příkon,proud,atd..) Tyto data mi slouží především pro optimalizaci celé sestavy, zvolení správného pastorku ve vztahu k hodnotě křivky Governoru. Až jsem někdy překvapený kolik ušetří jeden zub pastorku směrem dolu a přidání na křivce při zachovnání stejných otáček na rotoru u 90 kového vrtulníku :-)  V žádném případě nespochybňuji kvalitu Kontroniku, jsou to jedny z nej regulátorů v Evropě, ale ve Státech se létají více Castly :-) navíc za poloviční pořizovací cenu.
S pozdravem Petr

2 Milan Poskočil Milan Poskočil | E-mail | Web | 18. května 2010 v 18:42 | Reagovat

[1]: Ahoj :-)
Opravdu jen v rychlosti:
- úprava výchylek je nutná jak s Futabou (T10CP) tak s Graupnerem (MC22+duplex) Ale nejde tu ani o to že je to potřeba, to beru, ale nechápu že se to roztočí a už nezastaví! Jakoby to nemohlo zahlásit chybu a zůstat stát...
- BEC někdy funguje, někdy ne... těch 5A hold není konstantní, spíše špičkový odběr... a ten kabel je prostě poddimenzovaný!
- Governor -  problém by spíše měl být při opačném nastavení (tedy příliš mnoho plynu a už není kde brát). Ale hlavně to nastavení bylo doporučené nastavení co napsal program k reglu po zadání parametrů - když je to špatně, proč to doporučuje... nevylučuji i jiné chyby v pohonu (slabý motor, slabé baterky,....) uvidíme co poví přímé porovnání s Kontronikem.
- 17 - spočítám ti to až si s tím budu hrát...
- logování dat - ano to je dobrý nápad, odpadá exter. měření. Jen kdyby člověk nemusel tahat životně důležitý kabel z RX pokaždé,  když ty data chce z reglu dostat....
Kluci to mají krásně vymyšlené, jen mi přijde chvílemi poněkud nedotažené :-)

3 Honza B. Honza B. | 2. června 2010 v 15:42 | Reagovat

Jo HOLD  Regulátory z Hradní kreace ICE nepatří a není bezpochyby ten nejlepším na světě a pan Hořejší by měl slevnit za ten krám :D 3x VIVAT KONTRONIK :D :-) HOLD CINSKY REGULATORY neni to ono:D

4 Honza B. Honza B. | 2. června 2010 v 15:49 | Reagovat

Jinak poznamka od vyrobce:  Castle speed controls were designed in Kansas and manufactured in China. :-?

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama