Jak jsem si pořídil HáKáčko za 27 USD část I.

5. března 2010 v 14:32 | Mipo |  Ostatní heli
Tak mi to nějak (opět) nedalo… ze všech stran člověk stále více slyší o těch HáKáčkách ve všech velikostech, jak je to úžasně levné, jak se to rozpadá ve vzduchu, jak je to kvalitně provedené, jak je to nefunkční troska,... Můj první pokus o HK450 skončil velmi rychle, po prohlédnutí a probrání se z opojení levného létání šla do světa. A jak tak utekla troška času, pobláznění je tu zase :-D A lidé toho napovídají hodně, jedinou cestou k rozumnému poznání je tedy vlastní zkušenost.

A tak jsem v pomatení mysli zavítal na HobbyKing a začal cvakat objednávku.
  1. Vrtulník : HK450 CCPM 3D Helicopter kit ver.2 (za bratru celých 27 USD včetně listů…)
  2. Motor : Turnigy Typhoon 450H 3450KV
  3. Regulátor : Mystery 40A (poněkud dražší než nejlevnější varianty, ale má pro změnu spínaný BEC)
  4. Baterie : Zippy 3S 2200/20C
  5. Serva cyklika : HTX900
  6. Servo vrtulky : HTX500
  7. Gyro : Hobby King 401B (za 14 USD no uvidíme…)
  8. TX+RX : Hobby King 2,4GHz 6CH + USB kabel
  9. nabíječ : Turnigy TGY-3 (220V, 650mA)
  10. Pastorky pro motor (na ty nezapomeneme, nejsou součástí stavebnice)
Tak a tím máme úplně vše, co je nutné pro provoz vrtulníku, včetně poštovného se přitom stále s rezervou vejdeme do 200 USD.

Po necelých 14 dnech balíček věcí dorazil, můžeme se na vše tedy podívat zblízka.
  1. Vrtulník : V kartonové krabici perfektně zabalené, z velké části sestavené podskupiny. Koncepcí prostě T450tka, všem dobře známá a mnohokrát to již okopírovaná. Kovové díly se samozřejmě krásně lesknou :-) S tvrdostí je to však již horší… plastové díly vypadají jakš takš, ono v téhle ceně lze lecos přehlédnout. Rám heli tvoří kovové bočnice, mezi nimi jsou plastové domky a desky pro další komponenty, jen držák motoru je zaké kovový. Sešroubováno je vše imbusovými šrouby s klasickým metrickým závitem. Rotorová hlava má kovovou cykliku a kámen hlavy je též kovový, zbytek tvoří převážně plast. Náhon vrtulky jak jinak než řemínkem, který je ukryt v kovové ocasní trubce. Zadní domek vrtulky je opět plast, mechanika vrtulky převážně plastová, většinou vše chodí relativně volně a vůle se dají všude přežít, nepředpokládám že si někdo bude pořizovat tento stroj jako nějakého tvrdého akrobata. Listy vrtulky i listy hlavní jsou plastové. Ve stavebnici nechybí ani kabina (plastový výlisek s nabarveným oknem), držák listů rotoru a pásky na přidělání baterky.
  2. Motor : Prostě klasika oběžka pro 450 heli s ohromným KV a integrovaným ventilátorem
  3. Regulátor : 40A regulátor se spínaným becem a relativně solidním možnostem nastavení, specifikace sice udává též governor režim, ale to bych nepokoušel...
  4. Baterie : Prostě levné baterky co určitě něco vydrží a když to bude přes 50 cyklů tak už se vyplatí... hyper 3G baterky to nejsou, ale zase za cenu jedněch hyperbaterek mám packů víc než dost…
  5. Serva cykliky : Osvědčená serva velikosti HS 55, rozhodně doporučuji objednat rovnou též převody, kontakt se zemí skutečně nevydrží
  6. Servo vrtulky : Prcek co by měl stačit a prý chodí na vrtulce lépe než HTX900, uvidíme…
  7. Gyro : Taková hezká tvarová kopie GY 401, názvem se taktéž bláží .. velké iluze si ale nedělám, zadání však znělo jasně… full china
  8. TX+RX - 6CH souprava na 2,4 GHz, RX dokonce s možností připojení satelitu (je součástí dodávky) Pro programování slouží program v PC (nutno dokoupit kabel), nastavit jde vše důležité, a opět se budu opakovat zadání znělo jasně :-)
  9. Nabíječ : Ten nejlenější způsob jak doma nabít 3S baterku.
  10. Pastorky: prostě 2 pastorky na motor, bez kterých si nezalétáme :-)
Stavba samotná nepřinesla žádná velká překvapení, návod samozřejmě žádný nehledejte :-)
Tak tedy jen pár postřehů a doporučení:
  1. Všechny spoje kov/kov doporučuji peřešroubovat a řádně zajistit loctite (v 99% nebylo)
  2. Rámeček na padlovačce má plastová čela a je poněkud gumovější.. no budiž
  3. Pro zajištění serv jsem z druhé strany použil matky, ve stavebnici jich je dost, lze také použít například kousek plastu a samořezný šroubek atd..
  4. Uložení ocasní trubky je v relativně hodně měkkém plastu, ale ničemu to vypadá to neva.
  5. V zadní části je to však horší, domek vrtulky se nestáhne dostatečně a na trubce se i po upevnění protáčí, pomůže všek jeden šroubek...
  6. Pár šroubků se točí a točí... nojoo, strzěné závity...
  7. Směrovka a výškovka že žvýkačkového plastu... no co už
  8. Jinak se nic zvláštního nekoná...
Na závěr pár fotek:

Vybaveníčko a pod ním HKčko
A pěkně na hromádce
Otevřená krabice s HK450
A vybaleno
Pár detailů
A nezapomeneme na pastorky
Když je postaveno
A osazeno



 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Milan Poskočil Milan Poskočil | E-mail | Web | 15. dubna 2010 v 21:15 | Reagovat

Part II se mi nechce psát, vezmu to jen v rychlosti v komentáři.
1, Letělo to :-)
2, Po doladění nastavení i relativně hezky (na začátečnický vis a mírné poletování samozřejmě...
3, Rozpadlo se to  - samo - škody minimum, pravděpodobná příčina jeden šroubek na přepákování (zašroubován v plastu) si řekl že jej to už nebaví a opustil heli za provozu (takže i všechny šrouby v plastu zajistit, něčím co bude držet, např CA)
4, oprava byla rychlá a levná - 3x převody a páčky na servech, 1 táhlo, nějaká páčka, jinak nic...
5, šlo to z domu a mám  zase klid :-)

Závěr: HK létá, s troškou šikovnosti jde sestavit i nastavit, chvilku i provozovat, avšak vše má svá velká ALE, která mě hrozně rychle přestala bavit :-)

2 Modelář Modelář | Web | 17. září 2015 v 16:14 | Reagovat

Presne tak, všetko má svoje limity, ale na malé EPP lietadlá sú tie čínske servá a rádiá použiteľné. Kto nesúťaží, ten nemusí kupovať drahá vybavenie, aby si mohol polietať.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama