Axi 2212/12 + Roxxy 918

6. března 2009 v 22:17 | Mipo |  Ricco
Už je to tak - Ricco dostalo nový, dle posledních módních trendů výkonnější, pohon.


Regulátor

Již delší dobu používám regulátor Roxxy 918, 18A regulátorek se spínaným BEC od Robbe.

Specifikace:
hmotnost: 13 g
Max. krátkodobý proud: 22.00 A
Rozměry: 21 x 16 x 7 mm
BEC: 5 Volt / max. 2 A (spínaný)

Regulátor má malinko krkolomnější nastavení (pokud si nepořídíte programovací kartu) naštěstí je parametrů málo a po prvním nastavení (o tom pípání se mi potom snad i zdálo) jsem na něj již nemusel sáhnout, regulátor se stal pouze "destičkou" pod baterkou.
Osobně dávám přednost regulátorům, u kterých funguje governor režim (nemusím pak alespoň tvrdit jako někteří, že bez governoru se stejně létá lépe ) ale má to i svá úskalí, výběr je velmi omezený...
A právě Roxxy mě mile překvapil použitelností governoru, v podstatě bez nastavování fungoval velmi dobře, problémem není ani dost výrazná regulace při prvním plynu, regulátor v režimu governoru nijak necuká, nekmitá a dobře udržuje nastavené otáčky.
Jedinou malou nevýhodou je poněkud nepříjemný kopanec při roztáčení (prvotní pootočení motoru, pak je již náběh ukázkově plynulý)

Nastavení mého Roxxy :

battery type - lipol
direction of motor rotation - normal
governor - on
model type - heli

křivka plynu nastavena na 55% 1. plyn a 80% druhý plyn (s nastavením TX si dost často hraji, takže je možné, že to bude zítra jinak)

Motor

AXI 2212/12, malinko větší bráška původního AXIka

Technické údaje

Počet článků baterie
5 - 7
2 - 3 Li-Poly
Otáčky/Volt
1950 RMP/V
Max. účinnost
82%
Proud při max. účinnosti
14 - 22 A (>75%)
Proud na prázdno / 10 V
1,2 A
Max. zatížitelnost
28 A/60 s
Vnitřní odpor Ri
45 mohm
Rozměry (prům. x délka)
27,7x30 mm
Průměr hřídele
3,17 mm
Váha motoru vč. kabelů
57 g

Vzhledem k poněkud vyššímu KV oproti původnímu AXI 2208/26 (kv 1420) není motor příliš vhodný pro setupy s nižšími otáčkami rotoru, i pro ty relativně vysoké (nad 2700 ot) je třeba použití malého pastorku (14-15Z).

A jak na tom tento pohon je?

Já jsem dost spokojený, motůrek maká seč mu síly stačí, regulátorek reguluje jak jen umí, vrtulník se zmítá sem tam... jen otáčky stále drží a drží... :-) Vedlejším efektem samozřejmě je to, že pokud se nehlídám, baterky jsou za 5 minut vycuclé, ale pokud se uberou otáčky (jaký to komfort když to jde cvaknutím vypínače bez změny pastorku nebo motoru ) tak i 8-9 minut není problém.

Pokud si vzpomenu, zítra v tělocvičně změřím přesné otáčky (momentálně jsou nastaveny na "takhle se mi to líbí" )
 

4 lidé ohodnotili tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama