Ricoo krok za krokem - stavba

14. června 2008 v 8:35 | Mipo |  Ricco
Ricco je nástupcem oblíbeného Maxira od LAheli, rozměrově a základní koncepcí stejný vrtulníček obsahuje mnoho nových dílů, následující článek popisuje (hlavně obrazem) stavbu krok za krokem....

Stavbu zahájíme osazením kovové cykliky kuličkami, nezapomeneme na loctite.
Pokračujeme domkem volnoběžky, do kterého zasuneme nejdříve klasické ložisko a poté ložisko volnoběžné (pozor na jeho orientaci, nápisem směrem ven z domku).
Na hlavní hřídel s již od výrobce nasazeným kamenem hlavy nasuneme cykliku, pojistný kroužek a domky hl. hřídele dle obr, nezapomeneme také na podložku hl. kola. Pozor dáváme na orientaci jednotlivých dílů.
Připravíme si hlavní kolo se středem
a nasadíme na hřídel.
Nasuneme trubičku volnoběžky a zajistíme čepem na hlavní hřídeli.
Kolo sesuneme na trubičku, přidáme horní domek volnoběžky a celek sešroubujeme.
Do jedné bočnice našroubujeme připravený komplet hl. hřídele a ostatní díly dle obr. (šrouby zatím zcela nedotahujeme)
A přidáme i druhou bočnici spolu s vodítkem cykliky (v zadní části bočnici necháme zatím bez šroubů)
Přidáme podélníky podvozku s deskou baterie (v trianglech zajistíme malým množstvím vteřinového lepidla) vše srovnáme a dotáhneme šrouby rámu.
Pokračujeme kompletací rotorové hlavy:
Do unašečů listů vsuneme ložiska
Připravíme si také střed padel s ložisky.
Ten vsuneme do kamene hlavy a zajistíme červíky (dotahujeme s citem, aby se střed volně pohyboval, ale neměl boční vůle)
Do hlavy vsuneme příčnou hřídel s O-kroužky a podložkami
a doplníme o závěsy listů (nezapomeneme na loctite)
Připravíme si vahadla s táhly
a vše instalujeme na rotorovou hlavu.
Doplníme drát padel (dbáme na souměrnost)
a doplníme mixer kolektivu (při zajištění drátu padel nezapomeneme na loctite)
a táhla na cykliku.
Tím je hlava v podstatě hotova.
Nainstalujeme motor (Zde máme možnost dvou umístění, výhodou je velmi snadná změna polohy těžiště, optimální pozice záleží na použitém vybavení. Plánuji použití relativně lehké baterie (3S Kokam 910) a těžké servo vrtulky (HS 5083) proto motor vpředu)
Sestavíme podvozek.
A šup s ním na rám.
Stavbu pokračujeme ocasní trubkou:
Do předního domku a pouzder osadíme ložiska.
Ložiska nasadíme na kardan
a zajistíme malým množstvím vteřinového lepidla, pozor na zalepení ložisek!
Kardan nasuneme do ocasní trubky.
A nasuneme další díly (držák trubky, držák serva vrtulky a držák vzpěr)
Poté nalisujeme přední a zadní pastorek (zde se omlouvám za cyhbějící foto)
Pokračujeme nalisováním kola na hřídel vrtulky
a přidáme rozpěrku a ložiska
Celek sesadíme do domku a sešroubujeme
Přední šrouby zatím zašroubujeme pouze po spodní část domku.
Připravíme si směrovku s jejím držákem.
Našroubujeme držák páčky vrtulky
Ořidáme směrovku
a šrouby dotáhneme.
Dalším krokem jsou unašeče vrtulky, připravíme si ložiska na šrouby
a zasuneme do unašečů.
Našroubujeme na střed vrtulky (nezapomeneme na loctite)
Do pouzdra smykátka vsadíme ložiska
a střed smykátka.
našroubujeme smykátko (dotahujeme s citem) a osobně jsem zajil závit malinkým množstvím řídkého vteřinového lepidla)
přidáme táhla k závěsům (též zajištěna ve smykátku vteřinovým lepidlem)
Sestavený celek vrtulky.
Namontujeme páčku vrtulky (šroub dotahujeme s citem, páčka se musí zcela volně otáčet)
Přídáme smykátko.
a střed s unašeči. Zkontrolujeme lehký chod mechanismu a nezapomeneme na loctite.
Ocasní trubku vložíme do rámu
a zajistíme příslušnými šrouby.
Doplníme vzpěry
a výškovku.
Zbývá doplnit padla a talířek hlavy.
Tím dnešní část stavby končí, zbývá kabina, táhla od serv a osazení elektronikou, o tom zase příště...
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama